Kristilliset-ketju

Kauppayhdistys on kristillisten kirjakauppojen yhteistoiminta- ja tukiorganisaatio. Sen jäseninä ovat lähes kaikki maan Kristilliset kirja- ja musiikkikaupat. Yhdistyksen jäsenkaupat muodostavat KRISTILLISET-ketjun. Se on itsenäisten, yksityisten tahojen omistamien kauppojen yhteisorganisaatio. Kauppojen omistajina on yksityisiä perheitä, yhdistyksiä, järjestöjä yms.

Kauppayhdistyksen päätehtävinä on yhteisten asioiden ajaminen, tietotaidon jakaminen, uusien alalle tulevien kauppojen tukeminen ja Kristillisten Messujen sekä yhteisistä markkinointitoimenpiteistä vastaaminen.

Yhteisiä asioita ajamme esimerkiksi tavarantoimittajiin päin. Neuvottelemme heidän kanssaan yhteisistä pelisäännöistä ja tavoista toimia. Pieni yksittäinen liike saa selkänojaa yhdistyksestä asioidensa ajamisessa. Hyvä yhteistyö kustantajien ja muiden tavarantoimittajien kanssa on kaiken liiketoiminnan pohja.

Tahdomme olla tuki kaupoille myös tietotaidon jakamisessa. Kaikkea saa kysyä ja tieto, joka on kokeneilla kauppiailla, jakaantuu myös tuoreempien alalle tulleiden tietoon. Myös kaupan perustamista suunnittelevien tukeminen ajatuksiensa kanssa on tärkeä osa yhdistyksen toimintaa. Mahdollisimman aikaisessa vaiheessa kannattaa ottaa yhteyttä yhdistykseen. Mietitään yhdessä kaikkea kaupan perustamiseen liittyvää sillä kokemuksella, mitä on vuosien aikana tullut "vanhoille" kauppiaille.

Yhdistys järjestää Kristilliset Messut joka vuosi lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna (pe-la). Ne ovat jälleenmyyjille tarkoitettu messutapahtuma, joka on alan ainoa vastaava yhteiskokoontuminen tavarantoimittajien sekä kauppiaiden kesken. Siellä näkee alan laajuuden ja uudet tuotteet ja pystyy tekemään ostoksia aina jouluun ja vuodenvaihteeseen asti.

Kauppayhdistys tekee mittavaa yhteismarkkinointia kauppojen tukemiseksi. Varsinkin loppuvuoden aikana yhdessä tavarantoimittajien kanssa tuotamme Joulukuvaston, jonka painos on parhaimmillaan ollut lähes satatuhatta kpl. Lisäksi Radiodein kanssa on ollut mittava radiomainoskampanja lähes 300 mainoksen voimalla kuukauden aikana. Nämä kampanjat ovat selkeästi tukeneet yksittäisen kaupan näkyvyyttä ja tuttuutta liikepaikkakuntien ihmisten silmissä.

Lisäksi yhteiset Elämän eväitä-tekstillä varustetut kassit ja muut liiketuotteet antavat oman panoksensa yhteiseen näkymiseen asiakkaiden keskuudessa.